Informatii Inscriere Program Galerie Rezultate Pachete Parteneri Documentatii Contact

Regulament particular


Rev. 2 /29.07.2019

NOTA IMPORTANTA


Toate sporturile cu motor sunt potential periculoase. Este responsabilitate a participantilor a conduce vehiculul cu atentie si in conditii de siguranta in orice moment, cu respectarea Codului Rutier.

ClassicCarClub.ro, Oficialii si Arbitri Raliului nu pot fi trasi la raspundere pentru orice fel de prejudiciu cauzat de participanti si vehiculele lor, nici de catre terti, indiferent de ce natura prejudiciului.


1. DESCRIEREA EVENIMENTULUI
1.1. In data de 19-20 octombrie 2019 va avea loc a doua editie a raliului Rally60 - Adventure Rally. Acesta este un raliu de aventuri compus din mai multe tipuri de probe: indemanare auto, regularitate, jocuri diverse, intrebari despre traseu si multa distractie.
1.2. Clasamentul final nu se bazeaza pe viteza maxima sau timpi cei mai scurti, ci este bazat pe respectarea de catre fiecare echipaj probelor raliului respectiv a vitezelor medii impuse. Viteza medie pe intreg parcursul evenimentului nu depaseste 50 km/ora pe drumuri Nationale si Judetene sau 70km/ ora pe autostrazi. Evenimentul va avea loc pe drumuri deschise traficului, organizatorul neinchizand nicio parte a traseului de la traficul regulat.

2. OFICIALI
2.1. Oficialii Rally60 - Adventure Rally constituie Comitetul de Organizare format din :

Directorul Raliului: Laszlo Robert
Control Tehnic: Kovacs Levente
Secretariat: Laszlo Zs. Eniko

3. LUNGIMEA TRASEULUI
3.1. Traseul Raliului Rally60 - Adventure Rally cca 250km (lungimea traseului exact se comunica dupa finalizarea Roadbookului).
3.2. Toate probele, traseele, sarcinile, punctele de control (CO) si timpurile ideale sunt indicate in Road Book si in Carnetul de bord. Toate distantele sunt masurate in kilometri.
3.3. Road Book-ul va fi inmanat tuturor echipajelor inainte de Start.

4. VEHICULE ELIGIBILE:
4.1.Pentru admiterea la start vehiculele concurente trebuie sa fie in perfecta stare tehnica, sa fie curate si inscriptionate conform cerintelor organizatorului.
4.2. Se admit la start vehiculele fabricate pana la data de 31 decembrie 2000.
4.2. Vehiculel eligibile vor concura in doua categoriile, dupa cum urmeaza:
Clasa I (ISTORICE) – cele care au atestat de vehicul istoric.
Clasa Y (YOUNGTIMER) - vehiculele care nu au atestat de vehicul istoric, chiar daca au fost fabricate de mai multe de 30 ani.

5. PARTICIPANTII ELIGIBILI / INSCRIEREA:
5.1. Procedura de inscriere - formular de inscriere publicat online pe site-ul http://www.rally60.ro.
5.2. Taxa de inscriere se achita cel putin 50% in 7 zile de la data inscrierii, restul sumei cu cel putin 14 zile ininte de inceperea evenimentului (rezervarea de cazare se face exclusiv dupa plata taxei de participare).
5.3. Cererile de participare sunt evaluate de catre Comitetul de Organizare. Pilotul trebuie sa aiba permis de conducere valabil. Membrii echipei care nu au permis de conducere valabil nu pot conduce pe parcursul raliului, nerespectarea acestei prevederi fiind penalizata cu excludere.
5.4. Comitetul de Organizare isi rezerva dreptul de a refuza orice cerere de participare fara sa explice motivele.
5.5. Validarea inscrierii se face dupa achitarea taxei de participare.
5.6. Restituirea taxei de participare:
- 100% in cazul in care raliul nu are loc
- 75% concurentilor a caror inscriere nu a fost validata
- 50% echipajelor/concurentilor care din motive de forta majora, sunt în imposibilitatea de a lua startul.
5.7. Taxa de participare se publica pe siteul evenimentului.

6. PUBLICITATEA
6.1. Concurentii trebuie sa afiseze pe masinile lor materiale publicitare - inmanate de catre organizatori precum si placile raliului cu numarul de concurs (pe portiere sau geamurile laterale).
6.2. Este interzisa publicitatea altor evenimente cu masini de epoca fara acordul expres al Organizatorilor.

7. ECHIPAMENT PARTICIPANTI:
7.1. Cod vestimentar: participantii nu vor fi la start in tinute indecente sau neadecvate. Sunt admise tinutele motorsport din anii de fabricatie ai vehiculelor (combinezoane, jachete de pilotaj, casti, ochelari –googles, manusi, etc).

8. REGULI GENERALE:
8.1. ETAPE
8.1.1. Startul in toate etapele se va da in ordinea numerelor de concurs din minut in minut.
8.1.2. Este interzisa prezentarea la start a concurentilor inaintea timpului stabilit prin Lista de Start. Intrarea la Start in avans si blocarea altor concurenti se penalizeaza cu 60 de puncte.
8.1.3. Ratarea startului pentru orice motiv se penalizeaza cu 60 de puncte. Concurenti care au ratat startul unei Etape se pot prezenta la startul urmatoarei etape unde vor porni conform Listei de Start.
8.1.4. Etapa reprezinta distanta de parcurs dintre doua Controale Orare (CO).

8.2. CONTROALE ORARE (CO):
8.2.1. Timpul oficial este afisat la Controlul Orar de la Start si este ora exacta de pe site-ul http://www.time.is .
8.2.2. Arbitrul va marca ora de plecare/sosire in Caietul de Bord sub semnatura sa. Concurentii nu au dreptul sa scrie in Carnetul de Bord, cu exceptia eventualelor spatii special rezervate si marcate. Orice modificare adusa de echipaj in Carnetul de Bord va fi penalizata cu 60 de puncte.
8.2.3. Vehiculele nu pot intra in zona de control orar inainte de timpul lor ideal in afara de situatie in care este permisa sosire in avans. Orice diferenta intre timp ideal si timp realizat va fi penalizata cu 10 puncte pentru fiecare minut de avans sau intarziere.
8.2.4. Intârziere maxima la oricare Control Orar in timp este de 15 minute.
8.2.5. Ratarea unui punct de CO va fi penalizata cu 60 de puncte.
8.2.6. Punctul de CO se deschide cu 15 minute inaintea orei calculate pentru sosirea primei masini si se inchide 15 minute dupa ora stabilita (conform timpului ideal) pentru sosirea ultimei masini.

8.3. TESTELE DE REGULARITATE (TR):
8.3.1. Testul de Regularitate (TR) sunt efectuate, ca parte din cursul normal al Raliului de regularitate, pe drumuri deschise traficului. Ca si in restul concursului, echipele trebuie sa adapteze viteza lor, in conformitate cu indicatiile rutiere. Daca pe parcursul unei TR se gaseste indicator rutier cu viteza mai mica decat cea impusa prin Carnetul de Bord , atunci echipajul trebuie sa respecte viteza indicata legal. Daca restrictia este urmata de un semn rutier de anulare a limitarii vitezei, viteza poate revini la cea impusa de organizator.
8.3.2. Finisul TR este marcat de un panou de culoare rosie. La o distanta de aproximativ 50 m inainte de finalizare a TR se gaseste un panou de culoare galbena. Este interzisa oprire intre cele doua panouri. Eventuala oprire intre cele doua panouri se va penaliza.
8.3.3. TR vor fi cronometrate la zecime de secunda prin sistem GPS oferit de www.CHRONOFUN.com.

8.4. TESTE INDEMANARE AUTO
8.4.1. Pe parcursul evenimentului se pot organiza teste de indemanare auto.
8.4.2. Traseul testelor de indemanare auto vor fi publicate in Roadbook.
8.4.3. Fiecare test de indemanare auto trebue realizat trebue realizat in timpul cel mai scurt posibil - fiecare secunda a testului inseamna 1 punct de penalizare.
8.4.4. Gresirea traseului, atingerea conurilor de dirijare (sau altor elemente de delimitare) este o penalizare de 5 secunde (5puncte).
8.4.5. Numar maxim de puncte de penalizare pe probe de Teste de indemanare: 60pct.
8.4.6. Coeficient in functie de vechime a masinii se calculeaza in felul urmator: [TIMP REALIZAT]*([ANUL DE FABRICATIE]-1900)/100. (de ex. daca masina a fost fabricate in 1967 si a realizat pe proba 45 secunde: 45*(1967-1900)/100=30.2 puncte de penalizare)

8.5. JOCURI / SARCINI
8.5.1. Lista jocurilor / sarcinilor va fi publicata inainte de startul raliului sau pe parcurusul raliului.
8.5.2. Pot fi aceste probe de 2 persoane (pilot/copilot) sau pot fi de 1 persoana, in acest caz echipajul desemneaza persoana care va efectua proba
8.5.3. Numar maxim de puncte de penalizare pe probe de JOCURI / SARCINI: 60pct.

8.6. INTREBARI
8.6.1. Se inmaneaza catre concurenti un set de intrebari, probleme care trebue rezolvata pe parcursul evenimentului
8.6.2. Fiecare raspuns gresit sau necompletat este penalizat cu 60/[NUMAR INTREBARI]*[RASPUNSURI GRESITE]

8.7. PROBE REFUZATE
8.7.1. Inaintea inceperii testelor de indemanare auto si a probelor cu jocuri sau sarcini echipajele pot refuza efectuarea acestora.
8.7.2. Probele refuzate, neefectuate sunt penalizate cu 50pct.
8.7.3. Probele se pot refuza doar inaintea inceperii lor si doar pesonal la arbitrul care este responsabil de efectuarea probelor.

9. ECHIPAJ
9.1. Echipajele sunt formate din pilot si un copilot si pot avea un total de 4 membri. Intreaga responsabilitate apartine pilotului care trebuie sa posede permis de conducere valabil la data desfasurarii raliului, pentru categoria de vehicul corespunzatoare.
9.2 Pe durata fiecarui eveniment, membrii echipajului, respectiv pilotul si navigatorul, pot schimba posturile intre ei daca ambii poseda permis de conducere valabil pentru tipul respectiv de vehicul.

10. CONTESTATII
10.1 Toate contestatiile trebuie depuse in scris, semnate si predate Directorului Raliului cel tarziu la 15 minute dupa anuntarea rezultatelor provizorii.

11. PREMII
11.1 Premiile acordate sunt urmatoarele :
1. CLASAMENT pentru fiecare categorie separat - 1, 2, 3
2. Cel mai vechi vehicul care a terminat raliul
3. Cea mai mica cilindree care a terminat raliul
4. Medalii si diplome de participare pentru echipajele care au terminat raliul

Organizatorul poate decide sa acorde si alte premii speciale si cupe.

REZUMAT DE PENALIZARI :

1. Ratare start Etapa la minutul impus: 60 puncte
2. Intrare in Startul Etapei inaintea minutului impus si/sau blocarea concurentului care are start in minutul respectiv: 60 puncte
3. Avans la Control Orar (CO): maximum 150 puncte
4. Intarziere la Control Orar (CO): maximum 150 puncte
5. Avans la Probele Speciale (TR): 1 punct per 1 secunde, maximum 60 puncte
6. Intarziere la Probele Speciale (TR): 1 pct/secunda maximum 60 puncte
7. Oprire sau mersul inapoi pe Testul de Regularitate (TR): 60 puncte
8. Lipsa stampilei de la Control de Trecere (CT): 60 de puncte
9. Neprezentarea Foii de parcurs, inscrieri/modificari in rubricile oficiale sau pierderea ei: 60 puncte
10. Lipsa fotografii: 60 puncte
11. Depasirea vitezei legale la puncte de masurare a vitezei: 60 puncte
12. Abordare gresita la un punct de control orar (sosire din directie gresita): 60
13. Lipsa la loc vizibil abtibilduri numere concurs / sponsori / organizatori (oferit de organizatori): 60 puncte / abtibild
14. Teste de indemanare auto: 5secunda penalizare la greseli, maximum 60puncte, vezi 8.4.6.
15. Jocuri / Sarcini maximum 60 pct penalizare
16. Intrebari necompletate, raspunsuri gresite: vezi 8.6.2.
17. Probe refuzate: fiecare proba de indemanare sau jocuri/sarcini pot fi refuzate numar pcte 50.